Krakowska Giełda Mieszkań

Krakowska Giełda Mieszkań

  • Mapa Inwestycji
  • Aktualności
  • Niezbędnik Kupującego
  • Design
  • Deweloperzy
  • Moje oferty
  • Kontakt
Krakowska Giełda Mieszkań

Krakowska Giełda Mieszkań

  • Mapa Inwestycji
  • Aktualności
  • Niezbędnik Kupującego
  • Design
  • Deweloperzy
  • Moje oferty
  • Kontakt

Aktualności

Szukaj określonych funkcjonalności

Złap okazję zimą – czyli o rabatach na rynku nieruchomości

By

Nowe Mieszkania Kraków

Posted in Aktualności On lut 11, 2015

Początek Nowego Roku kojarzy się ze stagnacją na rynku nieruchomości, słabszą sprzedażą, oczekiwaniem na wiosnę, kiedy to wszystko kwitnie i budzi się do życia. Jak się okazuje, jest to najlepszy czas na zakup nieruchomości.

W okresie zimowym nieruchomości są zwykle prezentowane trzy razy rzadziej aniżeli w okresie wiosennym. Klienci zwykli czekać do wiosny z decyzjami zakupowymi. Prezentując nieruchomości w okresie zimowym często usłyszeć można od klientów: „Tylko rozglądamy się za nowym lokum, na zakup czekamy do wiosny”. Deweloperzy przyzwyczaili się, ze zimą trudniej sprzedać nieruchomość, tymczasem czasem wystarczy być nieco bardziej skłonnym do negocjacji z potencjalnym klientem.

W praktyce wygląda to tak, iż klienci zazwyczaj czekają do wiosny na poważne decyzje zakupowe, a tymczasem najniższe ceny można otrzymać właśnie w okresach zimowych, tuż po Świętach Bożonarodzeniowych i po Nowym Roku, ale jeszcze przed Świętami Wielkanocnymi. To wtedy firmy deweloperskie skłonne są zagwarantować nieco większy rabat, aniżeli w przypadku okresów hossy, kiedy następuje ożywienie na rynku.

Jakich rabatów udzielają firmy deweloperskie w okresie zimowym?

Z pewnością większych niż w okresie wiosennym! Niestety dokładna liczba procentowa nie jest znana, gdyż każda lokalizacja i nieruchomość rządzi się innymi prawami. Zachęcam jednak do wykorzystania kluczowego czynnika zwiększającego szansę na rabat, czyli do rozmowy! Komunikatywność to jedna z najbardziej pożądanych cech w dzisiejszych czasach, zarówno u sprzedawców jak i klientów. W końcu: „kto pyta, nie błądzi”.

Komunikacja w relacji klient – sprzedawca.

W listopadowym Marketingu w Praktyce Agnieszka Bzdyra-Maciorowska przytoczyła dane traktujące o tym, że aż 63% klientów podczas fachowej obsługi doświadcza wyższego niż normalny poziomu bicia serca. To w jaki sposób obsługujemy klientów ma bezpośredni wpływ na sprzedaż. Wysoka kultura osobista sprzedawcy, jego atrakcyjny wygląd, dbanie o siebie, inteligencja, obeznanie w temacie, którym się zajmuje, komunikatywność, otwartość oraz uprzejmość mają niebywale istotny wpływ na sam proces sprzedaży. O decyzji zakupowej świadczy kilka czynników, najważniejsze jednak jest, by klient zapamiętał naszą nieruchomość i potrafił ją wyróżnić spośród wielu oglądanych przez niego ofert.

Jak wynegocjować najatrakcyjniejszą cenę?

80% klientów zainteresowanych zakupem nieruchomości zaczyna i niestety kończy swoją „przygodę” związaną z zakupem na oglądnięciu nieruchomości. Przyjeżdżają, oglądają, pytają o cenę, są zainteresowani, ale… czekają do wiosny. Jedynie 20% klientów po oglądnięciu nieruchomości umawia niezobowiązujące spotkanie w biurze sprzedaży aby wypytać o wszystkie szczegóły dotyczące oferty. Na takim spotkaniu klient może dowiedzieć się wielu informacji na temat inwestycji, a co najważniejsze, zapytać o konkretny rabat możliwy do uzyskania.

Jakich rabatów udzielają deweloperzy?

Podczas oglądania nieruchomości sprzedawcy zazwyczaj nie są chętni do zdradzania od razu możliwej ostatecznej ceny, a w dzisiejszych czasach elastyczność to główna cecha skutecznego sprzedawcy. Oczywiście wszystko z zachowaniem zaplanowanej strategii sprzedaży, rabaty typu 20% istnieją głównie w sklepach spożywczych. Firmy deweloperskie działają na zupełnie innych marżach, otrzymanie 5% rabatu przy zakupie nieruchomości nie raz graniczy z cudem, co więcej, potentaci rynkowi, duże firmy deweloperskie budujące bloki mieszkalne jeśli oferują rabaty to nie są one wyższe niż 50 max 100 zł/m2.

Myśląc niestandardowo, wychodząc ponad utarte schematy i szukając najlepszej dla siebie oferty nieruchomości właśnie wtedy, kiedy inni czekają – dajemy sobie szansę na niestandardowy rezultat. Spróbować zawsze warto, nie mamy nic do stracenia. Życzę obu stronom zadowalającej transakcji.

Aneta Wątor
Od 7 lat związana z branżą nieruchomości. Jest konsultantem do spraw marketingu i sprzedaży zarówno dla deweloperów jak i inwestorów prywatnych. kom.: 604 190 700, e-mail: wator.aneta@gmail.com

Excellent3
Wyróżnione
View Property

Apartamenty Maestro AWIM

Inwestycja mieszkaniowa w Nowym Bieżanowie.

Pokoje
1
Powierzchnia
30
W przygotowaniu

zapytaj o cenę

Skontaktuj sie z nami

Krakowska Grupa Multimedialna Jarosław Knap Rybitwy 36, 30-722 Kraków

+48 504 295 032

nieruchomosci@kgm.pl

Polub nas na Facebooku!

Facebook Pagelike Widget

Menu

  • Mapa Inwestycji
  • Aktualności
  • Niezbędnik Kupującego
  • Design
  • Deweloperzy
  • Moje oferty
  • Kontakt

Ostatnie wpisy

  • V Krakowskie Forum Dialogu – Miasto do rozmowy
  • Mieszkania idealne dla Rodzin
  • Konferencja | Nowe wyzwania rynku mieszkaniowego
  • Wykorzystaj okazje rynkowe
  • Excellent Realizacje Pod Klucz zaprasza do Filharmonii

Copyright © 2014-2022 KGM | Polityka prywatności

Owning a home is a keystone of wealth… both financial affluence and emotional security.

Suze Orman
21st maj 2025 środa!
Krakowska Giełda Mieszkań
  • Login
Forget Password?

Szanujemy Twoją Prywatność
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Nasi zaufani partnerzy zbierają dane i używają plików cookie do personalizacji reklam i mierzenia ich skuteczności a pliki cookie mogą być wykorzystywane do spersonalizowanych jak i niespersonalizowanych reklam. Używając przycisku Akceptuję wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookie przez nas i naszych zaufanych partnerów. Szanując Twoją prywatność szczegółowe informacje na ten temat zawarliśmy w Polityce Prywatności i Polityce Plików Cookies. W każdej chwili możesz zmienić swoje preferencje używając przycisku Zobacz preferencje.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zobacz preferencje
{title} {title} {title}