Krakowska Giełda Mieszkań

Krakowska Giełda Mieszkań

  • Mapa Inwestycji
  • Aktualności
  • Niezbędnik Kupującego
  • Design
  • Deweloperzy
  • Moje oferty
  • Kontakt
Krakowska Giełda Mieszkań

Krakowska Giełda Mieszkań

  • Mapa Inwestycji
  • Aktualności
  • Niezbędnik Kupującego
  • Design
  • Deweloperzy
  • Moje oferty
  • Kontakt

Aktualności

Szukaj określonych funkcjonalności
  • Architekci_lipiec_01
  • Architekci_lipiec_00

Wejście wizytówką firmy i hotelu

By

Nowe Mieszkania Kraków

Posted in Design On lip 16, 2018

Pobudka, taksówka, lotnisko, taksówka i jesteśmy na miejscu. Z bagażem w ręku otwieramy drzwi i wita nas recepcja. Nieważne, czy to podróż służbowa, czy wakacyjna, czy dotarliśmy do hotelu, czy do siedziby firmy. Zawsze nasze pierwsze doświadczenie to przywitanie w recepcji. Poniżej kilka słów o tym, czy i dlaczego strefa wejścia jest taka ważna.

Zacznę od stwierdzenia, że nie ma znaczenia, czy mówimy o hotelu, czy biurze. Ważny jest fakt, że chcemy wywołać u odwiedzającego odpowiednie wrażenie. Za każdym razem jest to inne przesłanie i inne emocje chcemy wywołać, ale kluczowe jest to, że już na wejściu chcemy na niego wpłynąć. Każdy wie, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Niektórzy powiedzą, że w dzisiejszych czasach pierwsze wrażenie robi się w internecie, poprzez atrakcyjne zdjęcia obiektu lub piękną stronę www firmy. Tak, marketing internetowy jest ważny, ale pozostanę tradycjonalistą. Pierwsze wrażenie tworzy strefa wejścia do obiektu i to, co się w niej zdarzy. Co jest zaskakujące, nikt nie spodziewa się niczego nadzwyczajnego po strefie wejściowej, więc gdy spotyka nas tam coś miłego, nieoczekiwanego i ciekawego, firmę czy hotel odbieramy w znacznie lepszym świetle.

Ważne, aby już przed rozpoczęciem projektu wiedzieć, jakie wrażenie chcemy wywołać. Przykład biura jest w tym przypadku łatwiejszy do określenia. Firma posiada swój wypracowany wizerunek, który chce tylko wzmocnić i potwierdzić na wejściu. Firmy nowoczesne postawią na rozwiązania technologiczne. Mogą nawet zrezygnować z tradycyjnej recepcji na rzecz robota witającego gości i wskazującego podstawowe informacje lub na nowoczesne monitory czy tablety. Firmy tradycyjne powinny pozostać przy recepcji klasycznej, a ich wizerunek powinien znaleźć odzwierciedlenie w materiale i detalu. Ciekawy jest fakt, że biura w tej samej branży mogą różnić się diametralnie. Kancelaria prawna, w zależności od tego, jakich klientów obsługuje, może mieć zupełnie inny wygląd. Dlatego przed przystąpieniem do projektu warto zadać sobie pytanie, kim jesteśmy i jaki sygnał chcemy wysłać naszym gościom.

Strefa wejściowa w biurze czy w firmie to prostsza sprawa. Wystarczy odpowiedzieć sobie na powyższe pytania, ubrać w formę, materiał, detal i gotowe. W przypadku hotelu procedura jest podobna, ale to dopiero połowa drogi. Strefa wejściowa hotelu powinna oczywiście nawiązywać stylistycznie do całości, odpowiadać na pytanie, jaki to hotel, dla kogo i dlaczego, stanowić wizytówkę. Oprócz oczywistych funkcji recepcji jest jeszcze coś, o czym wielu zapomina – w tym miejscu rozpoczyna się doświadczanie hotelu. Jest to punkt, w którym możemy skraść serce gościa lub stracić jego zaufanie na zawsze. Jest to miejsce, w którym coś powinno się wydarzyć. W zależności od hotelu, jego stylu i wizerunku będzie to coś innego, ale ważne, aby to coś się wydarzyło.

Dobrze, dobrze, ale co to może być? Otóż dla ułatwienia powiem, że wszystko. Począwszy od świeżych kwiatów. Ktoś powie: „Banał, w każdym hotelu powinny być świeże kwiaty”. I tak, i nie. Faktycznie kwiaty to powszechnie przyjęty element dekoracji w hotelach powyżej trzech gwiazdek, ale są hotele, które potrafią uczynić z tego elementu sztukę, do tego stopnia, że goście z całego świata odwiedzają hotel, by zobaczyć, jaką aranżacje kwiatową przygotowali w tym tygodniu.

Takich przykładów jest sporo. W jednym hotelu w Japonii na gości czekają klapki, a właściwie nie czekają, tylko automatycznie do nich podjeżdżają. Z elementu tak prozaicznego stworzono design experience, który obiegł cały świat. Dlatego uważam, że wszystko może być tym czymś, ważne, by pasowało do hotelu, do jego stylu i było pomysłowe.

Powyżej wspomniałem o ciekawostkach i przykładach, które na mnie zrobiły wrażenie, ale ważne jest, aby nie zapomnieć o podstawach. Nie ma według mnie niczego lepszego, aniżeli miły uśmiech na przywitanie gości. Kwestia z jednej strony banalna, a z drugiej często zaniedbywana przez zespół hotelowy. Co gorsza, często utrudniona przez projektantów. Trudno nawiązać kontakt wzrokowy i przywitać gościa uśmiechem, siedząc 30 cm poniżej krawędzi lady. Nie jestem fanem recepcji, w których zespół stoi przez cały dzień, ale trzeba przyznać, że to rozwiązanie działa. Osoba witająca ma wzrok na tym samym poziomie co gość. Łatwo można reagować na wydarzenia w holu, ktoś przyjeżdża, ktoś wyjeżdża.

Nie sposób wyczerpująco opisać wszystkich aspektów projektowania wnętrz stref wejściowych, ale mam nadzieję, że udało mi się Państwa zainteresować tym szczególnym miejscem. Ważne, aby ta przestrzeń była szczera, pokazywała, jakim hotelem czy firmą jesteśmy, a jednocześnie, by była przyjazna, zapraszająca i ciekawa. Ten ostatni przymiotnik jest dla mnie chyba najważniejszy – aby strefa wejściowa Państwa firmy czy hotelu była interesująca. Aby było w niej coś, co zapadnie w pamięć, bo przecież pierwsze wrażenie robi się tylko raz.

SUMA Architektów
Jakub Jan Surówka
www.sumaarchitektow.pl

Excellent3
Wyróżnione
View Property

Apartamenty Maestro AWIM

Inwestycja mieszkaniowa w Nowym Bieżanowie.

Pokoje
1
Powierzchnia
30
W przygotowaniu

zapytaj o cenę

Skontaktuj sie z nami

Krakowska Grupa Multimedialna Jarosław Knap Rybitwy 36, 30-722 Kraków

+48 504 295 032

nieruchomosci@kgm.pl

Polub nas na Facebooku!

Facebook Pagelike Widget

Menu

  • Mapa Inwestycji
  • Aktualności
  • Niezbędnik Kupującego
  • Design
  • Deweloperzy
  • Moje oferty
  • Kontakt

Ostatnie wpisy

  • Nowe trendy w wykończeniach wnętrz
  • V Krakowskie Forum Dialogu. Wyjątkowa rozmowa o mieście
  • V Krakowskie Forum Dialogu – Miasto do rozmowy
  • Mieszkania idealne dla Rodzin
  • Konferencja | Nowe wyzwania rynku mieszkaniowego

Copyright © 2014-2022 KGM | Polityka prywatności

Owning a home is a keystone of wealth… both financial affluence and emotional security.

Suze Orman
6th czerwiec 2025 piątek!
Krakowska Giełda Mieszkań
  • Login
Forget Password?

Szanujemy Twoją Prywatność
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Nasi zaufani partnerzy zbierają dane i używają plików cookie do personalizacji reklam i mierzenia ich skuteczności a pliki cookie mogą być wykorzystywane do spersonalizowanych jak i niespersonalizowanych reklam. Używając przycisku Akceptuję wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookie przez nas i naszych zaufanych partnerów. Szanując Twoją prywatność szczegółowe informacje na ten temat zawarliśmy w Polityce Prywatności i Polityce Plików Cookies. W każdej chwili możesz zmienić swoje preferencje używając przycisku Zobacz preferencje.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zobacz preferencje
{title} {title} {title}