Krakowska Giełda Mieszkań

Krakowska Giełda Mieszkań

  • Mapa Inwestycji
  • Aktualności
  • Niezbędnik Kupującego
  • Design
  • Deweloperzy
  • Moje oferty
  • Kontakt
Krakowska Giełda Mieszkań

Krakowska Giełda Mieszkań

  • Mapa Inwestycji
  • Aktualności
  • Niezbędnik Kupującego
  • Design
  • Deweloperzy
  • Moje oferty
  • Kontakt

Aktualności

Szukaj określonych funkcjonalności

Poradnik skutecznego sprzedawcy

By

Nowe Mieszkania Kraków

Posted in Aktualności On sty 14, 2015

Jak pracować skuteczniej, aby podnieść wyniki swojej sprzedaży? 4 kroki do podniesienia wyników sprzedaży w nowym 2015 roku.

Koniec starego i początek nowego roku to czas podsumowań i rozrachunków. Rozpoczęcie nowego roku kalendarzowego niesie ze sobą chęć dokonania zmian, udoskonalenia naszego życia. To dlatego większość z nas wytycza postanowienia dotyczące odchudzania, uprawiania sportu, dbania o zdrowie czy podwyższenia swoich dochodów. Przełomowa data poprzedzona Świętami Bożonarodzeniowymi skłania do refleksji, przemyślenia własnego życia, rozliczenia z dokonanych działań oraz wyznaczenia drogi na nowy 2015 rok.

Artykuł ten dedykuje sprzedawcom, ale także kadrze zarządzającej, czyli wszystkim, którym na zwiększeniu sprzedaży szczerze i najmocniej zależy.

Zbyt niska motywacja, nieodpowiednio określony cel, brak zaangażowania, zbyt słaba samodyscyplina, niewystarczające nagradzanie samych siebie za wykonaną pracę… To najczęstsze przyczyny naszych niepowodzeń, zarówno w życiu prywatnym, jak i biznesie. Jak to zmienić? Każdy odpowiedzialny jest wyłącznie za samego siebie. Nie obwiniajmy złego szefa, czy niechętnych do pracy pracowników, weźmy sprawy w swoje ręce tak, aby każdy z nas mógł powiedzieć: Jestem z siebie dumny, zrobiłem to co mogłem, dobra robota! W końcu wyniki naszej pracy i skuteczność naszych działań, zależą od nas samych.

Motywacja

Po pierwsze motywacja, czyli wszystkie mechanizmy wewnętrzne i zewnętrzne odpowiedzialne za podjęcie, ukierunkowanie, podtrzymanie i zakończenie działań (Łukaszewski, 2003). Motywacja ma na celu:

  • zwiększyć energię
  • ukierunkować nasze wysiłki na konkretny cel (zwiększenie sprzedaży)
  • wyeliminować te zadania w ciągu dnia, które oddalają nas od realizacji celu
  • zwiększyć wykonywanie tych czynności, które w możliwie najprostszy sposób przybliżają nas do zakończenia zadań
  • wypracować nawyki wytrwałości i konsekwencji w kontynuacji działań
  • pobudzić emocjonalnie poprzez pozytywne uczucia satysfakcji z wykonanej pracy
  • zaangażować do podnoszenia poprzeczki wyżej

Albert Einstain mawiał:
“Każdy jest geniuszem, ale jeśli posadzimy rybę na drzewie i każemy jej latać to całe życie będzie myślała, że jest głupia.”

Cytat ten skłania do odpowiedzi na fundamentalne pytanie: Czy jesteś we właściwym miejscu, na właściwym stanowisku? Czy Twoja praca dostarcza Ci satysfakcji? Daje poczucie spełnienia, rozwoju, samorealizacji? Jeśli nie, uściśnij rękę prezesowi, podziękuj, pożegnaj się i idź dalej, szukaj swojego miejsca, w którym będziesz czuć się jak ryba w wodzie. Gdzie chcesz być za 2 a gdzie za 5 lat? Czy obecna praca zbliża Cię do tego celu? Jeśli tak, jesteś na właściwym miejscu, w dobrym czasie i wszystko zależy od Ciebie. Zatem działaj i udowadniaj samemu siebie, że stać Cię na więcej!

Głównym powodem, dla którego nie odnosimy sukcesów jest niewystarczająca potrzeba ich osiągania. Nie chce nam się, nie widzimy w tym sensu. Dlaczego tak się dzieje? Jesteśmy w niewłaściwym miejscu, wykonujemy pracę która nas nie satysfakcjonuje i żadne pieniądze ani premie pozamaterialne nie wynagrodzą nam tego.

Im silniejsza motywacja, tym większe szanse na zwiększenie skuteczności pracy. Zastanów się co Cię motywuje, a co zmniejsza Twoją motywację? Polecam moją ulubioną metodę samomotywacji: Stwórz zeszyt celów na 2015 rok i zapisz w nim odpowiedzi na powyższe pytania. Znajdź możliwie najwięcej czynności zwiększających i zmniejszających twoją motywacje, dopisuj nowe odpowiedzi kiedy tylko przyjdą Ci do głowy. Zaglądaj do zeszytu codziennie. Rozliczaj sam siebie z wykonanej pracy. Pozwoli to na eliminację zadań, które tylko zabierają nam czas i osłabiają poziom naszej energii oraz częstsze wykonywanie tych, które ładują nasze baterie.

Cel

Po drugie jasno określone, realne do osiągnięcia zamierzenie. “Będę zarabiać więcej.” To nie jest cel. Zdanie to jest nierealnym, bo niemierzalnym życzeniem. W końcu w jaki sposób możemy zmierzyć słowo “więcej”? To czego nie można zmierzyć i wykonać NIE JEST CELEM. Zwiększę swoją sprzedaż o 40% w przeciągu najbliższych 6 miesięcy do VI 2015 roku.
A oto lista zadań, która mi w tym pomoże (w zakropkowane pola proszę wpisać swoją odpowiedź): Każdego dnia będę pracować 1 godzinę więcej i skupiać się na najbardziej produktywnych zadaniach, takich jak:… Eliminując przy tym zjadacze czasu, którymi są:… Takie określenie celu już na samym początku zwiększa możliwość jego realizacji. Cel staje się – zgodnie z koncepcją zarządzania nazwaną SMART:

  • Szczegołowy
  • Mierzalny
  • Atrakcyjny
  • Rzeczywisty
  • Terminowy

Tym samym możliwość jego realizacji niebotycznie wzrasta. Moim celem na 2015 rok, który pozwoli mi w możliwie najprostszy sposób zwiększyć sprzedaż jest:… Aby zrealizować te cele każdego miesiąca będę:… Każdego tygodnia będę:… Każdego dnia będę:… Z czego należy zrezygnować, aby osiągnąć cel? Czego należy robić więcej? Odpowiedzi na powyższe pytania, klarownie zapisane w zaszycie celów znacząco pomogą w realizacji zamierzania.

Rozliczaj się

Po trzecie kontrolowanie samego siebie, rozliczanie się ze zrealizowanych zadań, nagradzanie siebie i pochwały, o których wspomniałam na początku. Jak wytrwać w realizacji celu? Pomimo, że jesteś na właściwym stanowisku, Twoja motywacja jest silna, posiadasz konkretnie określony cel i czujesz jak będziesz się czuł po jego osiągnięciu, pamiętaj, aby stale się rozliczać z wykonanych zadań. To czego masz świadomość możesz kontrolować, to czego nie masz świadomości kontroluje Ciebie. Wszystko co możemy zmierzyć i zweryfikować na kartce papieru zbliża nas do osiągnięcia naszego celu.

Samodoskonalenie

Polecam prowadzenie zeszytu celów i rozliczanie samego siebie z wykonanej pracy.
Stwórz tabelę z wypunktowanymi zadaniami do realizacji każdego dnia, wpisuj w niej co udało Ci się zrobić, zapisuj swoje wnioski, przemyślenia, ograniczenia i możliwości ich pokonania. Rozliczaj się. Przestań oczekiwać, że ktoś Cię zauważy i pochwali za wykonaną pracę, oczekuj sam od siebie, każdego dnia próbuj być lepszy od osoby, którą byłeś wczoraj. Każdy dzień daje nam nowe szanse i możliwości. Bądź odpowiedzialny za siebie i swój sukces. Zapisuj w zeszycie pochwały. Każdego dnia znajdź choć 3 rzeczy, z których jesteś dumny, zapisuj także 3 rzeczy, które należy poprawić. Taki zeszyt, zapisywany przez kilka miesięcy jest w stanie podnieść twoją motywację, skuteczność oraz samorealizację. Nie spodziewaj się wielkich efektów po jednym miesiącu, jednak zapewniam, konsekwentne prowadzenie zapisków to najlepszy sposób na udoskonalenie własnych umiejętności. Z problemem niewystarczającej sprzedaży nieruchomości boryka się większość firm deweloperskich, a nawet kiedy wcale nie jest tak źle, to przecież zawsze mogło by być lepiej, prawda?

Aneta Wątor
Od 7 lat związana z branżą nieruchomości. Jest konsultantem do spraw marketingu i sprzedaży zarówno dla deweloperów jak i inwestorów prywatnych.
kom. 604 190 700, wator.aneta@gmail.com

Excellent3
Wyróżnione
View Property

Apartamenty Maestro AWIM

Inwestycja mieszkaniowa w Nowym Bieżanowie.

Pokoje
1
Powierzchnia
30
W przygotowaniu

zapytaj o cenę

Skontaktuj sie z nami

Krakowska Grupa Multimedialna Jarosław Knap Rybitwy 36, 30-722 Kraków

+48 504 295 032

nieruchomosci@kgm.pl

Polub nas na Facebooku!

Facebook Pagelike Widget

Menu

  • Mapa Inwestycji
  • Aktualności
  • Niezbędnik Kupującego
  • Design
  • Deweloperzy
  • Moje oferty
  • Kontakt

Ostatnie wpisy

  • V Krakowskie Forum Dialogu – Miasto do rozmowy
  • Mieszkania idealne dla Rodzin
  • Konferencja | Nowe wyzwania rynku mieszkaniowego
  • Wykorzystaj okazje rynkowe
  • Excellent Realizacje Pod Klucz zaprasza do Filharmonii

Copyright © 2014-2022 KGM | Polityka prywatności

Owning a home is a keystone of wealth… both financial affluence and emotional security.

Suze Orman
21st maj 2025 środa!
Krakowska Giełda Mieszkań
  • Login
Forget Password?

Szanujemy Twoją Prywatność
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Nasi zaufani partnerzy zbierają dane i używają plików cookie do personalizacji reklam i mierzenia ich skuteczności a pliki cookie mogą być wykorzystywane do spersonalizowanych jak i niespersonalizowanych reklam. Używając przycisku Akceptuję wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookie przez nas i naszych zaufanych partnerów. Szanując Twoją prywatność szczegółowe informacje na ten temat zawarliśmy w Polityce Prywatności i Polityce Plików Cookies. W każdej chwili możesz zmienić swoje preferencje używając przycisku Zobacz preferencje.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zobacz preferencje
{title} {title} {title}