Budowa linii tramwajowej Krowodrza Górka-Górka Narodowa i dwupoziomowego skrzyżowania w ciągu ul. Opolskiej jest coraz bliższa realizacji. Mieszkańcy północy Krakowa już niedługo zyskają nowe połączenie.
Kraków otrzymał właśnie dofinansowanie z Unii Europejskiej na budowę nowej linii tramwajowej. Projekt ma wartość blisko 379 mln złotych, z czego unijne dofinansowanie wynosi ponad 151 mln zł. „Realizacja projektu przyczyni się do zmniejszenia zatłoczenia motoryzacyjnego w mieście, poprawy płynności ruchu i ograniczenia negatywnego wpływu transportu na środowisko naturalne. Całość zadań infrastrukturalnych polega na wykonaniu robót torowych, drogowych, wodociągowych, energetycznych, odwodnieniowych, gazowych, szaty roślinnej wraz z systemem monitoringu miejskiego”. – poinformował magistrat.
Za pieniądze z dofinansowania oprócz linii tramwajowej miasto chce też przebudować układ drogowy i skrzyżowania, trzy parkingi P+R, terminal autobusowo-tramwajowy, rozbudowę Inteligentnego Systemu Transportowego (monitoring, sygnalizację świetlną, informację pasażerską, obszarowe sterowanie ruchem). W planach jest też tunel na ul. Opolskiej, wiadukt nad ul. Nad Sudołem, most na potoku Sudoł, kładka piesza nad Trasą Wolbromską, most na rzece Białucha, most na potoku Bibczanka i wiadukt kolejowy.
Rynek mieszkaniowy na północy Krakowa obecnie prężnie się rozwija, w okolicy Górki Narodowej powstają nowe inwestycje. Przykładem jest kameralne osiedle domów Wzgórze Witkowickie dewelopera AWIM. Będzie się ono składać z 16 budynków – w tym 3 domów wolnostojących i 13 domów w zabudowie bliźniaczej z mieszkaniami jedno- i dwupoziomowymi.
Inna inwestycja to M House dewelopera InterBud Developer – nowoczesny, 10-piętrowy budynek ze 156 mieszkaniami. Budynek będzie oddany do użytkowania w I/II kwartale 2018 roku.
Na ul. Siewnej powstaje z kolei inwestycja Nowa Siewna dewelopera Super Krak – 77 lokali na 8 kondygnacjach o metrażach od 42 do 106 m2.
Na Prądniku Białym powstaje też Atrium Park dewelopera SENTO – trzy powiązane ze sobą 8-kondygnacyjne budynki wielorodzinne, powierzchnie mieszkań będą wynosić 35-86 m2.
Dobrze skomunikowane dzielnice Krakowa mogą liczyć na zwiększony popyt, uzasadniony komfortowym połączeniem z zarówno z centrum jak i z innymi dzielnicami, podkrakowskimi miejscowościami i większymi miastami.