Do 2022 roku ma powstać nowa obwodnica Krakowa. Droga ekspresowa o łącznej długości prawie 15 km przebiegać będzie od Modlniczki do Mistrzejowic. Czy udrożnienie komunikacji przyczyni się do rozwoju rynku nieruchomości w północnych dzielnicach?
S52 biegnąca od węzła “Modlniczka”, przez “Modlnicę” do węzła “Mistrzejowice” kosztować będzie ok. 1,5 mld zł. W tej kwocie mieści się też budowa dziesięciu wiaduktów. Takie “duże planowane inwestycje w zakresie poprawy infrastruktury drogowej, np. wschodnia i północna obwodnica, trasa Zwierzyniecka z tunelem)” to szansa na rozwój dla krakowskiego rynku powierzchni biurowych – wynika z prezentacji Jarosława Czerskiego z Instytutu Analiz Monitora Rynku Nieruchomości przygotowanej na IV Konferencję Stowarzyszenia Budowniczych Domów i Mieszkań “Nowe wyzwania rynku mieszkaniowego”.
Przykładem powierzchni biurowej powstającej na północy Krakowa jest O3 Business Campus II. Budynek, umiejscowiony na Prądniku Czerwonym, ma zostać oddany w II kwartale 2017 r. Według dewelopera, lokalizacja to bardzo duży atut inwestycji, gdyż sprawny dojazd, usytuowanie przy głównych arteriach komunikacyjnych, komunikacja miejska gwarantują dla najemców dogodny dojazd.
Inny przykład to Sosnowiecka 75 – nowoczesna inwestycja o powierzchni 2284 m2 w pobliżu Ronda Ofiar Katynia, składająca się z powierzchni biurowej i parkingu podziemnego. Wykonuje ją deweloper P&W Developments Sp. z o. o.
Również rynek mieszkaniowy w tamtych okolicach jest prężny. W Mistrzejowicach powstaje inwestycja Piasta Park realizowana przez dewelopera Wawel Service, otoczona zielenią i terenami rekreacyjnymi, a równocześnie posiadająca doskonały dostęp do komunikacji i przyjaznej infrastruktury osiedlowej. 224 mieszkania o powierzchni od 28 do 65 m2 wyposażone będą w tarasy, loggie lub ogródki.
Inwestycja Piasta Towers, realizowana przez Inter-Bud Developer to kolejny przykład nowoczesnej architektury i kompleksowego zagospodarowania osiedla, w lokalizacji która zapewnia też doskonałą komunikację z centrum miasta. Mieszkania tam mają powierzchnie między 25,3 a 65,9 m2.
Funkcjonalna sieć dróg niewątpliwie będzie kluczowa dla rozkwitu północnej części miasta. Dzielnice położone w pobliżu nowej obwodnicy Krakowa mogą liczyć na spory popyt, który będzie uzasadniony dobrą komunikacją nie tylko z centrum, ale też z innymi dzielnicami i podkrakowskimi miejscowościami oraz większymi miastami.