Krakowska Giełda Mieszkań

Krakowska Giełda Mieszkań

  • Mapa Inwestycji
  • Aktualności
  • Niezbędnik Kupującego
  • Design
  • Deweloperzy
  • Moje oferty
  • Kontakt
Krakowska Giełda Mieszkań

Krakowska Giełda Mieszkań

  • Mapa Inwestycji
  • Aktualności
  • Niezbędnik Kupującego
  • Design
  • Deweloperzy
  • Moje oferty
  • Kontakt

Aktualności

Szukaj określonych funkcjonalności

Mieszkania i domy w kilka miesięcy

By

kgm_admin

Posted in Aktualności On lip 06, 2020

Coraz więcej produkuje się bloków z prefabrykatów, powstają pierwsze domy z drukarek 3D. Czy technologie przyszłości przyjmą się w Polsce?

Prefabrykaty to nie wielka płyta

Budowa bloku metodą tradycyjną trwa około 2 lat. Mniej więcej połowa kosztów to wynagrodzenia. Dlatego w wielu krajach coraz większą popularnością cieszą się budynki wybudowane z prefabrykatów. Większość prac odbywa się w fabryce, na miejscu składane są jak klocki lego. Jest taniej i szybciej. Wielu Polakom taka technologia kojarzy się z socjalizmem i budową mieszkań z wielkiej płyty. Nic bardziej mylnego. Teraz są inne technologie i inne standardy. Kilkanaście lat temu prekursorem na naszym rynku była grupa Buma, która blok z prefabrykatów zbudowała w Londynie. Dzisiaj choć dysponujemy odpowiednimi technologiami prawie nikt nie buduje z prefabrykatów. Powodem jest brak fabryk, które mogłyby przygotować podzespoły do montażu. Wyjątkiem jest blok, który powstał w Warszawie. Zdecydowała się na nią firma, która od lat taką technologię stosuje z powodzeniem w Skandynawii. Po pierwsze na plac budowy przenoszone są cale fragmenty bloku. Mury mają ocieplenie i instalacje, zamontowane są nawet okna i drzwi. W klasycznej wielkiej płycie na budowę przyjeżdżały elementy betonowe z drutami stalowymi służącymi do wiązania konstrukcji. Potem to wszystko ocieplano, prowadzono instalację i montowano stolarkę okienną. W nowym wydaniu wszystko zaczyna się od precyzyjnego projektowania w systemie BIM. Cała konstrukcja wraz z mediami, klatkami schodowymi czy windami projektowana jest w programie 3D, który w czasie rzeczywistym kontroluje poprawność zarówno konstrukcji jak i mediów. Postęp prac może podglądać zarówno architekt, konstruktor jak i inwestor. Precyzja i dokładność sprawiają, że elementy przywożone na budowę są doskonale dopasowane do całej konstrukcji. W podanym przypadku montaż jednej kondygnacji zajął jedynie 9 dni. To wielokrotnie szybciej niż przy zastosowaniu technologii tradycyjnej.

Wydrukuj sobie dom

Na świecie coraz większą popularnością cieszą się domy drukowane z drukarek 3D. W zeszłym roku taki dom powstał w Polsce. Modelowy dom powstał w Otrębusach pod Warszawą a jego autorem jest startup REbuild. Korzystając z najnowocześniejszych technologi wybudowano dom o powierzchni 7 metrów kwadratowych. Drukowanie zajęło jedynie około 13 godzin. Oczywiście oprócz drukarki 3D potrzebna była specjalna autorska mieszanka betonowa. Zyżyto około 6 ton takiego betonu. Szacuje się, że wybudowanie domu w technologii 3D może być tańsze od metody tradycyjnej nawet o połowę.

Przyszłość należy do technologii

Polacy nadal są najbardziej przekonani do technologii tradycyjnej ale eksperci są zgodni, że nowe technologie będą coraz bardziej powszechne. Powody są dwa. Są niezawodne i wiele tańsze. Kiedy to się stanie? Eksperci są zdania, że im bardziej będą rosły koszty budowy domów tym szybciej nowe technologie zyskają na popularności.

Excellent3
Wyróżnione
View Property

Apartamenty Maestro AWIM

Inwestycja mieszkaniowa w Nowym Bieżanowie.

Pokoje
1
Powierzchnia
30
W przygotowaniu

zapytaj o cenę

Skontaktuj sie z nami

Krakowska Grupa Multimedialna Jarosław Knap Rybitwy 36, 30-722 Kraków

+48 504 295 032

nieruchomosci@kgm.pl

Polub nas na Facebooku!

Facebook Pagelike Widget

Menu

  • Mapa Inwestycji
  • Aktualności
  • Niezbędnik Kupującego
  • Design
  • Deweloperzy
  • Moje oferty
  • Kontakt

Ostatnie wpisy

  • Nowe trendy w wykończeniach wnętrz
  • V Krakowskie Forum Dialogu. Wyjątkowa rozmowa o mieście
  • V Krakowskie Forum Dialogu – Miasto do rozmowy
  • Mieszkania idealne dla Rodzin
  • Konferencja | Nowe wyzwania rynku mieszkaniowego

Copyright © 2014-2022 KGM | Polityka prywatności

Owning a home is a keystone of wealth… both financial affluence and emotional security.

Suze Orman
10th czerwiec 2025 wtorek!
Krakowska Giełda Mieszkań
  • Login
Forget Password?

Szanujemy Twoją Prywatność
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Nasi zaufani partnerzy zbierają dane i używają plików cookie do personalizacji reklam i mierzenia ich skuteczności a pliki cookie mogą być wykorzystywane do spersonalizowanych jak i niespersonalizowanych reklam. Używając przycisku Akceptuję wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookie przez nas i naszych zaufanych partnerów. Szanując Twoją prywatność szczegółowe informacje na ten temat zawarliśmy w Polityce Prywatności i Polityce Plików Cookies. W każdej chwili możesz zmienić swoje preferencje używając przycisku Zobacz preferencje.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zobacz preferencje
{title} {title} {title}