Krakowska Giełda Mieszkań

Krakowska Giełda Mieszkań

  • Mapa Inwestycji
  • Aktualności
  • Niezbędnik Kupującego
  • Design
  • Deweloperzy
  • Moje oferty
  • Kontakt
Krakowska Giełda Mieszkań

Krakowska Giełda Mieszkań

  • Mapa Inwestycji
  • Aktualności
  • Niezbędnik Kupującego
  • Design
  • Deweloperzy
  • Moje oferty
  • Kontakt

Aktualności

Szukaj określonych funkcjonalności

Etapy budowy a strategia marketingowa

By

Nowe Mieszkania Kraków

Posted in Niezbędnik Kupującego On paź 06, 2017

Każda sprzedaż wymaga odpowiedniego wsparcia promocyjnego. W przypadku produktu, jakim jest inwestycja deweloperska, procesy komunikacyjne i  sprzedażowe są mocno uzależnione od etapów powstawania obiektu.

Nie od dziś wiadomo, że strategie marketingowe oraz etapy jej wdrożenia bardzo mocno uzależnia się od pory roku. Wielkość budżetu przeznaczonego na działania reklamowe również jest warunkowana poszczególnymi kwartałami, trymestrami czy miesiącami. Wszystkie wybory determinowane są popytem na konkretny produkt lub usługę. Nie inaczej jest na rynku deweloperskim, który ma swoje lepsze i gorsze okresy w ciągu roku. W sektorze tym dodatkowo dochodzi element stworzenia produktu, czyli czas realizacji inwestycji. Jej komunikację można realizować w pięciu etapach.

Przedsprzedaż

Przede wszystkim stałą praktyką deweloperów jest organizowanie tzw. „przedsprzedaży”, które zwykle na celu mają zakomunikowanie o charakterystyce inwestycji, jej nazwie oraz głównych założeniach. W ramach tego etapu klienci mogą się spotkać z wyjątkowo atrakcyjnymi cenami, które wynikają z faktu, że budowa obiektu dopiero rusza, a samą inwestycję można jedynie oglądać na makietach projektowych i wizualizacjach. Tu o finalnej decyzji zakupowej często decyduje także ogólna opinia o deweloperze oraz ocena realizacji wcześniejszych projektów.

Rozpoczęcie kampanii informacyjnej

Następnym etapem w realizacji strategii marketingowej jest rozpoczęcie kampanii właściwej. Zwykle na ten etap przeznacza się największą ilość środków finansowych, ponieważ od niego mocno uzależniona jest świadomość inwestycji, a także rozpoczęcie procesów sprzedażowych. Ten etap działań promocyjnych zwykle uwzględnia wielokanałowość komunikacji, w związku z czym równocześnie wykorzystane zostają Internet i outdoor, które bywają także wsparte działaniami media relations w prasie lokalnej i branżowej.

Stała komunikacja inwestycji

Po pierwszej odsłonie uruchomione zostają działania doraźne, których głównym celem jest pozyskanie nowych leadów sprzedażowych oraz podtrzymanie zainteresowania grupy docelowej. To jest najlepszy moment, by posłużyć się działaniami wizerunkowymi, takimi jak PR lub event, które przede wszystkim urzeczywistniają wizję inwestycji, ale także wspierają kampanie reklamową prowadzoną w Internecie, mediach społecznościowych i outdorze. Jako uzupełnienie komunikacji można również wykorzystać zabiegi sprzedażowe, takie jak tworzenie unikatowych ofert specjalnych, które zwykle ograniczone są czasowo. Okresy wiosenny i jesienny charakteryzują się znacznym zwiększeniem zainteresowania inwestycji deweloperskich, toteż istotne jest, by planowane działania niestandardowe lub komunikacja o ofertach specjalnych były odpowiednio ulokowane w czasie.

Dni otwarte

Jest to okres finalny inwestycji bądź jej etapu. Dni otwarte to pierwsza okazja, by zarówno osoby, które zdecydowały się na kupno mieszkania, jak i te które dopiero nad tym myślą, mogły zobaczyć realny stan inwestycji. Zaleca się, by w trakcie wydarzenia wzbogacić je o dodatkowe atrakcje, które wzmocnią wizerunek inwestycji, a być może przyczynią się do rozpoczęcia marketingu rekomendacji.

Okazjonalne działania komunikacyjne

Etapy realizacji inwestycji deweloperskiej również mają znaczące przełożenie na wysokość osiąganej sprzedaży. Wiadomą rzeczą jest, że najwyższą sprzedaż deweloper uzyskuje w okresie, gdy już inwestycja istnieje fizycznie, czyli gdy klient może produkt zobaczyć i „dotknąć” – wyjaśnia Piotr Mazurkiewicz, Prezes Zarządy agencji Brave Brain, specjalizującej się w obsłudze marketingowej deweloperów. Z naszego doświadczenia wynika, że przy dobrze zaprojektowanej strategii można obrócić cykl sprzedażowy, na przykład w sytuacji, gdy deweloperowi zależy, aby zwiększyć sprzedaż w początkowym etapie realizacji inwestycji – dodaje.

Podczas realizacji inwestycji należy pamiętać o różnych pretekstach komunikacyjnych, które mogą być interesujące dla potencjalnych pracowników – oddanie pierwszych mieszkań pod klucz, finalne zagospodarowanie części wspólnych lub zakończenie prac nad elewacją obiektu. Są to istotne informacje, o których komunikacji często się zapomina. Istotne jest także, by w momencie pików sprzedażowych nie wyciszać komunikacji, lecz konsekwentnie realizować cele strategiczne.

Jonasz Wiercioch
D3 Consulting
www.d3consulting.pl

Excellent3
Wyróżnione
View Property

Apartamenty Maestro AWIM

Inwestycja mieszkaniowa w Nowym Bieżanowie.

Pokoje
1
Powierzchnia
30
W przygotowaniu

zapytaj o cenę

Skontaktuj sie z nami

Krakowska Grupa Multimedialna Jarosław Knap Rybitwy 36, 30-722 Kraków

+48 504 295 032

nieruchomosci@kgm.pl

Polub nas na Facebooku!

Facebook Pagelike Widget

Menu

  • Mapa Inwestycji
  • Aktualności
  • Niezbędnik Kupującego
  • Design
  • Deweloperzy
  • Moje oferty
  • Kontakt

Ostatnie wpisy

  • Wygraj zaproszenia na koncert w Centrum Kongresowym ICE
  • Nowe trendy w wykończeniach wnętrz
  • V Krakowskie Forum Dialogu. Wyjątkowa rozmowa o mieście
  • V Krakowskie Forum Dialogu – Miasto do rozmowy
  • Mieszkania idealne dla Rodzin

Copyright © 2014-2022 KGM | Polityka prywatności

Owning a home is a keystone of wealth… both financial affluence and emotional security.

Suze Orman
19th czerwiec 2025 czwartek!
Krakowska Giełda Mieszkań
  • Login
Forget Password?

Szanujemy Twoją Prywatność
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Nasi zaufani partnerzy zbierają dane i używają plików cookie do personalizacji reklam i mierzenia ich skuteczności a pliki cookie mogą być wykorzystywane do spersonalizowanych jak i niespersonalizowanych reklam. Używając przycisku Akceptuję wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookie przez nas i naszych zaufanych partnerów. Szanując Twoją prywatność szczegółowe informacje na ten temat zawarliśmy w Polityce Prywatności i Polityce Plików Cookies. W każdej chwili możesz zmienić swoje preferencje używając przycisku Zobacz preferencje.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zobacz preferencje
{title} {title} {title}