Krakowska Giełda Mieszkań

Krakowska Giełda Mieszkań

  • Mapa Inwestycji
  • Aktualności
  • Niezbędnik Kupującego
  • Design
  • Deweloperzy
  • Moje oferty
  • Kontakt
Krakowska Giełda Mieszkań

Krakowska Giełda Mieszkań

  • Mapa Inwestycji
  • Aktualności
  • Niezbędnik Kupującego
  • Design
  • Deweloperzy
  • Moje oferty
  • Kontakt

Aktualności

Szukaj określonych funkcjonalności
  • BB_Lipiec_01
  • BB_Lipiec_02
  • BB_Lipiec_03
  • BB_Lipiec_04

Preferencje komunikacyjne klientów

By

Nowe Mieszkania Kraków

Posted in Aktualności On lip 17, 2017

Agencja Brave Brain wraz z instytutem badawczym PMR przeprowadziła badanie, którego celem było uzyskanie odpowiedzi na pytanie, jakie elementy marketingowe wpływają na uwagę klientów decydujących się na zakup mieszkania.

Polski rynek nieruchomości wciąż przeżywa rozwój. Jak informuje GUS według wstępnych danych, w styczniu 2017 r. do użytkowania oddano 14376 mieszkań, o 12,5 proc. więcej niż w styczniu 2016 r., w którym odnotowano wzrost o 8,8 proc. w stosunku do roku 2015. Dodatkowo ostatnie 12 miesięcy to dowód na to, że rynek nieruchomości w Polsce ma się bardzo dobrze, a ogromny popyt nieustannie wpływa na tę sytuację. Historycznie rekordowe poziomy sprzedaży, największa liczba pozwoleń na budowę i prowadzonych inwestycji to dane będące potwierdzeniem tej sytuacji. Z drugiej strony sprzyjają one wzrostowi konkurencji. Ta wymusza na deweloperach, by rozpoczęli ekspansję obszarów marketingowych dotychczas im nieznanych. Nowe technologie, media społecznościowe, działania PR, to wciąż rzadkość w sektorze nieruchomości. Wiele osób z branży zastanawia się na ile podejmowane działania faktycznie zwiększają sprzedaż, a na ile są zwykłym wymysłem marketingowców i specjalistów od reklamy.

Podczas tegorocznej konferencji Forum Rynku Nieruchomości w Sopocie, agencja Brave Brain postanowiła zaprezentować część badania osób poszukujących nieruchomości pod kątem ich preferencji marketingowych. – Obsługując przez lata spółki z rynku nieruchomości, wiele razy potykaliśmy się o stwierdzenia, że prowadzenie zorganizowanych działań marketingowych jest zupełnie bezcelowe, zwłaszcza w latach tak dużego popytu. Faktycznie rok 2016 i 2017 są zdecydowanymi rekordzistami jeśli chodzi ilość sprzedanych mieszkań – mówi Jonasz Wiercioch, PR Manager agencji Brave Brain. – Postanowiliśmy wreszcie rozwiać te wątpliwości i wraz instytutem badawczym PMR przebadać grupę docelową w celu sprawdzenia ich preferencji komunikacyjnych – dodaje.

72% ankietowanych odpowiedziało, że opinia o deweloperze ma znaczący wpływ na wybór nieruchomości. Podobnie jest z samym wizerunkiem i opiniami o inwestycji – tu aż 67% ankietowanych zadeklarowało, że jest to jeden z najważniejszych czynników pozacenowych. 62% natomiast oznajmiło, że wartości dodane inwestycji oraz promocje oferowane przy zakupie mają wpływ na finalną decyzję zakupową.

Prawie 80% badanych odpowiedziało, że niebanalna aranżacja patio / dziedzińca zachęciłaby ich do zakupu mieszkania.

Co bardziej istotne, 75% osób byłaby skłonna zapłacić więcej za m2 w przypadku ciekawej aranżacji części wspólnych osiedla.

Agencja i PMR sprawdzili również preferencje komunikacyjne grup docelowych. –Ankietowanym zaprezentowaliśmy 5 różnych kreacji. Od skrajnie produktowej po opartą na emocjach i nieszablonowym pomyśle. Okazało się, że aż 64% badanych przychylniej patrzyło na komunikację opartą o emocje. To potwierdza nasze obserwacje – na rynku nieruchomości pojawił się nowy, bardziej świadomy klient, z którym komunikację należy prowadzić w nowoczesny i profesjonalny sposób – mówi Piotr Mazurkiewicz, CEO Brave Brain.

Badanie zostało przeprowadzone na próbie 205 dorosłych Polaków w kwietniu 2017 roku i obejmowało mieszkańców pięciu największych rynków nieruchomości w Polsce: Krakowa, Warszawy, Poznania, Trójmiasta i Wrocławia. W badaniu wzięły udział osoby, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy kupiły mieszkanie na rynku pierwotnym.

Kompletny raport zostanie opublikowany końcem czerwca tego roku.

Agencja Brave Brain
www.bravebrain.pl

Excellent3
Wyróżnione
View Property

Apartamenty Maestro AWIM

Inwestycja mieszkaniowa w Nowym Bieżanowie.

Pokoje
1
Powierzchnia
30
W przygotowaniu

zapytaj o cenę

Skontaktuj sie z nami

Krakowska Grupa Multimedialna Jarosław Knap Rybitwy 36, 30-722 Kraków

+48 504 295 032

nieruchomosci@kgm.pl

Polub nas na Facebooku!

Facebook Pagelike Widget

Menu

  • Mapa Inwestycji
  • Aktualności
  • Niezbędnik Kupującego
  • Design
  • Deweloperzy
  • Moje oferty
  • Kontakt

Ostatnie wpisy

  • Wygraj zaproszenia na koncert w Centrum Kongresowym ICE
  • Nowe trendy w wykończeniach wnętrz
  • V Krakowskie Forum Dialogu. Wyjątkowa rozmowa o mieście
  • V Krakowskie Forum Dialogu – Miasto do rozmowy
  • Mieszkania idealne dla Rodzin

Copyright © 2014-2022 KGM | Polityka prywatności

Owning a home is a keystone of wealth… both financial affluence and emotional security.

Suze Orman
17th czerwiec 2025 wtorek!
Krakowska Giełda Mieszkań
  • Login
Forget Password?

Szanujemy Twoją Prywatność
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Nasi zaufani partnerzy zbierają dane i używają plików cookie do personalizacji reklam i mierzenia ich skuteczności a pliki cookie mogą być wykorzystywane do spersonalizowanych jak i niespersonalizowanych reklam. Używając przycisku Akceptuję wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookie przez nas i naszych zaufanych partnerów. Szanując Twoją prywatność szczegółowe informacje na ten temat zawarliśmy w Polityce Prywatności i Polityce Plików Cookies. W każdej chwili możesz zmienić swoje preferencje używając przycisku Zobacz preferencje.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zobacz preferencje
{title} {title} {title}