Ożywienie na rynku nieruchomości, które zaobserwować możemy od początku 2015 roku przynosi zwiększone zapotrzebowanie na dobra luksusowe. Prestiżowe, ekskluzywne apartamenty, często w ścisłym centrum Krakowa, z widokiem na Wawel przewyższają swoją ceną metra kwadratowego dwu lub trzykrotnie mieszkania w standardowym budownictwie, a ograniczona ich liczba pozwala na stałe utrzymanie cen ponad przeciętną.
Doskonała lokalizacja, najwyższy standard wykonania, zachwycające wykończenia wnętrz unikatowymi materiałami z najwyższej półki, to tylko jedne z wielu atrakcji nieruchomości typu premium. Klienci decydujący się na tę opcję płacą za jakość, za lokalizację, za unikatowe rozwiązania, ale także za profesjonalną obsługę klienta. Ten ostatni wyznacznik bez dwóch zdań powinien być na najwyższym możliwym poziomie.
Jakimi zasadami powinni kierować się sprzedawcy nieruchomości luksusowych? Oto 6 podstaw:
Personal branding sprzedawcy
Personal branding czyli własna marka osobista. Każdy z nas jest swoją najlepszą wizytówką. Atrakcyjny, schludny i profesjonalny wygląd oraz elegancki strój powodują że jesteśmy lepiej zauważalni. Każda osoba powinna być świadoma swojej indywidualności, swoich mocnych i słabych stron oraz pokazywać się z najlepszej strony. Podobnie jak nieruchomości typu premium, również ubiór takiego sprzedawcy powinien być na najwyższym poziomie. Każdego dnia należy dbać o swój wygląd oraz sylwetkę, być wypoczętym, optymistycznie nastawionym do pracy i przede wszystkim klientów. Sprawiać, aby klient poczuł się wyjątkowy i dążyć do bycia dla niego niezastąpionym.
Wysoka kultura osobista
Kultura osobista jest cechą, którą nabywa się w wyniku ciągłej pracy nad sobą przez całe życie. W skład kultury osobistej wchodzi poczucie pewności siebie, uprzejmość, odpowiednie zachowanie w każdej sytuacji, wyważenie, podejmowanie przemyślanych decyzji. Profesjonalizm zarówno podczas pisania maili do klientów, jak i rozmowy telefonicznej również świadczy o kulturze sprzedawcy.
Klient kiedy czuje doskonałe przygotowanie sprzedawcy, wie, że powierza swoje pieniądze w dobre ręce.
Bycie sobą
Naturalność, czyli bycie sobą. Jakże prosta choć niestety rzadko używana zasada, którą powinniśmy kierować się w życiu. Każdy z nas jest jedyny w swym rodzaju – niestety zbyt często staramy się porównywać do innych, naszym zdaniem lepszych osób. Każdy jest tylko człowiekiem i każdy popełnia błędy, należy być tego świadomym i dążyć do swojego własnego mistrzostwa. Dobrze jest mieć autorytety w postaci ludzi sukcesu i czerpać od nich wiedzę, jednak świadomość samego siebie i własnej wartości powoduje, że jesteśmy bardziej doceniani przez innych – w tym wypadku przez naszych klientów.
Rozwój osobisty
Wysoki poziom inteligencji sprzedawcy, obeznanie w temacie, którym się zajmuje, komunikatywność, otwartość oraz uprzejmość mają niebywale istotny wpływ na sam proces sprzedaży. Ludzie którzy inwestują w rozwój osobisty, rozwijanie własnych umiejętności są bardziej efektywni, pracują z pasją, planują każdy dzień i wykonują listę zadań do realizacji, co prowadzi do większej skuteczności sprzedaży. Czytają książki, uczą się od mądrzejszych, wierzą w siebie, ćwiczą, współpracują z innymi. Chcą być stale lepsi od samych siebie.
Znajomość rynku nieruchomości luksusowych i ofert konkurencji
Nieuniknione jest, aby sprzedawca dóbr luksusowych znał aktualne tendencje panujące na rynku nieruchomości. W małym palcu powinien mieć ofertę konkurencji, informację o skuteczności ich sprzedaży o cenach oraz standardzie pracy innych sprzedawców.
Znajomość języków obcych
Znajomość języków obcych pomaga nam w zwiedzaniu świata, poznawaniu nowych kultur, ale także w sprzedaży nieruchomości. Często zdarza się, że klienci zagraniczni kupują najdroższe apartamenty. Powinniśmy obsłużyć ich z największą starannością. Rozmowa powinna odbywać się na najwyższym poziomie, dlatego sprzedawca w sposób profesjonalny, co najmniej bardzo komunikatywny powinien posługiwać się minimum jednym językiem obcym.
Chęć bycia lepszym od samego siebie powoduje, że rośniemy, uczymy się i udoskonalamy. Uwidacznia się to nie tylko w większym poczuciu własnej wartości, lepszej komunikatywności, lecz także zwiększonej efektywności sprzedaży.
Czy udoskonalając samego siebie masz coś do stracenia? Myślę, że nie. Przekonaj się zatem ile możesz zyskać.
Masz pytania? Zapraszam do kontaktu.
Aneta Wątor
Od 7 lat związana z branżą nieruchomości. Jest konsultantem do spraw komunikatywności, marketingu i sprzedaży zarówno dla deweloperów jak i osób indywidualnych.
Kontakt: kom. 604-190-700
wator.aneta@gmail.com